Opublikowany w Tutoriale, Ubrania dla dzieci

Rysunki i aplikacje na t-shirtach


Hej 🙂

Tym razem trochę o zabawie t-shirtami i freezer paperem.

Od dawna próbowałam opracować jakąś metodę zdobienia t-shirtów alby spełniać życzenia że ma być maska gazowa, albo kot albo duch, albo spungebob. Można przyszyć aplikację ale jest to dość pracochłonne i nie zawsze się udaje.

Próbowałam używać folii transferowych do naprasowywania. Ale efekty były opłakane. Wszystko było pięknie do pierwszego prania a czasami naprasowany motyw wyglądał jak legitymacja dziadka partyzanta zanim nawet doszło do tegoż pierwszego prania 🙂

Zmarnowałam z trzy koszulki w tenże sposób. Nie byłam też zachwycona gotowymi aplikacjami do naszycia a właściwie ich ceną. Kupiłam kilka angry-birdsów za 40 pln i na tym się moja przygoda skończyła. Efekt nie był piorunujący.

I wreszcie nadszedł ten oto piękny dzień, kiedy coś mnie zadowoliło. a Mianowicie zestaw w postaci farby do tkanin i freezer paper.

IMG_2370 IMG_2374

Po zdobyciu tych wynalazków. (Ja mój freezer paper kupiłam na ebayu, nie mogłam znaleźć w polskich sklepach ale nie wykluczam że nie znam polskiego odpowiednika nazwy).

(dn. 29 sierpnia 2014: Małgosia S. mówi, że jest tu : http://www.craftfabric.pl/pl/p/Freezer-Paper-A3/398 :-))

I teraz do dzieła. Zdobywamy motyw. Ja oczywiście z reguły w internecie. A tak przy okazji, znacie to miejsce? : https://www.ottobredesign.com/en/print/index.html

Tu też jest trochę fajnych motywów do zastosowania.

Wybrany motyw należy przenieść na freezer paper. Przerysować, przekopiować a nawet można nadrukować ale uwaga: NIE na tej stronie z wartstwą plastiku.

I teraz należy go wyciąć, wyciąć motyw tak, aby dziury były w miejscu które zostanie pokryte farbą. Coś w rodzaju negatywu 🙂 jeśli tak można to ująć. Teraz podziurkowany niczym ser szwajcarski freezer paper naprasowujemy na koszulkę.

IMG_2368

I pokrywamy farbą dziury. I tu tkwi potęga freezer papera – farba nie podejdzie pod papier.

IMG_2373 IMG_2377

Czekamy aż wyschnie. Ja po wyschnięciu jeszcze raz pomalowałam. Potem zdziera się freezer paper i utrwala żelazkiem dzieło 🙂

IMG_2380

I w ten sposób wytworzyłam w swojej „chińskiej szwalni” koszulki:

IMG_2405 IMG_2407

(Ten wzór z duchem pochodzi właśnie z magazynu Ottrobe Design).

W Internecie pod hasłem „freezer paper” jest mnóstwo haseł i inspiracji np. http://delightfullynoted.blogspot.com/2013/04/how-to-make-freezer-paper-stencil-t.html

Bawcie się dobrze ! 🙂

Olga

 

 

 

6 myśli na temat “Rysunki i aplikacje na t-shirtach

  1. Nie znałam wcześniej freezer paper, ale wpadłam na podobny pomysł i wykorzystałam po prostu arkusze papieru naklejkowego. Muszę sprawić sobie takie cudeńko. Dziękuję za inspirację! A koszulki bardzo fajne, no i jedyne w swoim rodzaju 🙂

    1. Dziękuję za miłe słowa 🙂
      życzę udanych realizacji ! freezer paper u mnie nadal sie sprawdza, bardzo ułatwia robienie takich rysunków ale ma też podobnież inne zastosowania, jeszcze nie testowałam 🙂
      Aaa, właśnie przed chwilą byłam na Twoim blogu 🙂

  2. Woah! I’m really enjoying the template/theme of this
    blog. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult
    to get that „perfect balance” between superb usability and visual appeal.
    I must say you’ve done a amazing job with this.
    In addition, the blog loads super quick for me on Firefox.
    Superb Blog!

Skomentuj

