Opublikowany w Patchwork, Szycie dla domu i siebie

Narzuta – Iphone


Witam 🙂

Nareszcie udało mi się skończyć narzutę Iphone na zamówienie mojego Syna. Niegdyś znalazłam w jakimś „zagramanicznym” sklepie taką bardzo ciekawą tkaninę w aplikacje smartfonowe. Już miałam spokojnie przejść nad tym zdarzeniem do porządku dziennego, kiedy za moimi plecami pojawił się Syn. I tak zaczęła się moja długa droga do zdobycia tej tkaniny, posługując się mieszaniną trzech języków porozumiałam się ze sprzedawcą i zakupiłam ją w ilości wręcz hurtowej 🙂 Czekałam na nią z 4 miesiące, chyba dopiero miała być w produkcji (?), tak na 100% niczego nie  jestem pewna w tej historii. Faktem jest, że nie zawiodła moich oczekiwań.

W zasadzie jest patchworkiem sama w sobie, więc wystarczy ją po prostu zastosować jako przednią warstwę narzuty, dodać z tyłu czarną bawełnę (hę, ja nie znalazłam w polskich sklepach, ale może…), obszyć szarą lamówką i mamy telefon, Iphone ! Ja miałam trochę bardziej pod górę, bo mój Syn jako detalista zażyczył sobie: guzik z przodu na górze, guzik na dole, kamerkę z tyłu i jabłko Apple (mam nadzieję że ten za ten trud firma Apple sfinansuje mi nową maszynę ;-)) . Jak już obszywałam lamówką okazało się, że nie jest zadowolony bo powinny być jeszcze zaokrąglone brzegi …

Jednak koniec końców Kontrola Jakości jakoś przepuściła produkt i wygląda tak:

IMG_4690 IMG_4695 IMG_4709

 

A teraz w astronomicznym skrócie podam jak sobie uszyć taką narzutę:

1. W zasadzie postępujemy tak jak przy szyciu narzut patchworkowych tyle, że mamy załatwiony etap łączenia kawałków tkanin, no chyba że ambitnie dodajemy fragmenty z guzikami. Więc warstwę przednią mamy gotową.

2. Warstwa tylnia – w moim przypadku, jako że miał to być wiernie odtworzony Iphone – jest to czarna bawełna 100% z aplikacją w postaci szarego jabłka Apple

3. Warstwa środkowa – ocieplina kupiona na allegro

4. Robimy klasyczną patchworkową kanapkę – opis postępowania znajdziemy w numerze specjalnym Mollie potrafi – Podstawy patchworku

5. Pikujemy kanapkę 🙂 Ja dostałam wyraźny zakaz zasłaniania aplikacji więc zastosowałam pikowanie równoległe między aplikacjami. Oczywiście uprzednio wyrównałam „kanapkę ” i narysowałam sobie linie.

Pikowanie jest czynnością, która może się nie udać za pierwszym razem, zwłaszcza przy tak dużym formacie. Ja mam już pewną wprawę, bo walczyłam już z narzutami i skorzystałam ze świetnego kursu pikowania tutaj: http://www.szkolapatchworku.pl/index.php

Jeżeli ktoś jest początkujący w tej dziedzinie znowu polecam przeczytanie jakichkolwiek źródeł pisanych np. wspomnianą już Mollie potrafi.

Ostatnio na stronie ukazał się bardzo ciekawy post dotyczący pikowania: http://longredthread.wordpress.com/2014/11/25/kto-sie-boi-pikowania-czyli-bialo-czerwona-narzuta-cz-ii/

Warto przeczytać!

6. Na koniec zostaje nam lamówka. Muszę Wam powiedzieć – naprawdę uważajcie na to, jakiej jakości bawełnę stosujecie i kupujecie. Ja zakupiłam szarą bawełnę, z której nie jestem zadowolona. Przy tej lamówce zaczęła się jakoś dziwnie skręcać. Oczywiście nie pozostało mi nic innego jak zamówić mnóstwo szarej bawełny z dobrego źródła i szykuję się na… MODERN PATCHWORK 🙂

Opis jak zrobić lamówkę, i jak nią obszyć patchwork – ponownie w Mollie potrafi – Patchwork dla początkujących, jak i we wszystkich książkach dotyczących szycia patchworku.

 

Tym samym kończę… Usłyszymy się niedługo.

 

pozdrawiam serdecznie i życzę udanego wkroczenia w Świat Nowych Technologii 😉

Olga

 

6 myśli na temat “Narzuta – Iphone

Skomentuj

