Opublikowany w Dekoracje, Szycie dla domu i siebie

„Kocia” poduszka


Witam 🙂

Wczoraj ukończyłam kocią poduszkę. Oto ona:

bok przod2

Niezaprzeczalna uroda tej poduszki pochodzi głównie z tkaniny – panel w koty. Posiadając szczęśliwie taki panel nie trzeba wkładać już wiele wysiłku w efekt, który powoduje że każdy kocio-fan pragnie takiej poduszki 🙂

Panele na poduszki ze zwierzakami można kupić w moim sklepie:

http://www.lalabaj.pl/pl/c/Panele-na-poduszki/5.

jest to tkanina bardzo dobrej jakości, produkcji francuskiej. Grubsza bawełna z domieszka, zapraszam 🙂

 

Ja postanowiłam przy okazji szycia tej poszewki nauczyć się wszywać wypustkę. Właściwie również nauczyć się robić wypustkę, ponieważ doszłam do wniosku że wysiłek włożony w szukanie i kupowanie granatowej wypustki może być nawet większy niż zwyczajnie – sporządzenie jej samodzielne. Okazało się to być prawdą.

Nie będę wyważać otwartych drzwi i opisywać jak uszyć poszewkę, ponieważ przeszukałam internet, znalazłam kilka tutoriali na ten temat i bezsprzecznie najlepszym okazał się tutorial ze strony „Suzanna szyje”: http://szyjesobie.blogspot.com/2012/12/poszewka-z-wypustka-step-by-step.html.

Ja wzorowałam się dokładnie na nim, porzuciłam wszystkie inne, bo za dużo było tam ułatwień, które wg mnie mogą negatywnie wpłynąć na wykonanie.

Na początku jednak zrobiłam rzeczoną wypustkę. Ponownie tutoriali w internecie w tym temacie jest mnóstwo. Bardzo fajny i estetyczny jest ten: http://adelaszyje.blogspot.com/2014/02/jak-zrobic-wasna-wypustke.html.

No i w zasadzie te dwie instrukcje całkowicie wystarczają, żeby uszyć sobie swoją własną „kocią poduszkę”.

Uwaga: dość ważny jest dobór tkaniny, zauważyłam że wiele osób początkujących tak nie do końca rozróżnia, które tkaniny używać do jakiego celu. A to może mieć naprawdę duże znaczenie. Np. użycie takiej cienkiej bawełny, jakiej jest mnóstwo w sklepach i na grupach FB, może skutkować tym, że poszewka nie będzie się ładnie układać, będzie się gnieśc itd.

Ja użyłam panel z kotem z grubej bawełny, bodajże ma nawet ona domieszkę PE i jest typowa do zastosowań Home Decor. Na tył również użyłam tkaniny Home Decor.

 

pozdrawiam i życzę udanych poduszek 🙂

Olga

Skomentuj

