Opublikowany w Patchwork

Czy chciałabyś aby Twoja córka została żoną farmera?


Swego czasu trafiłam na „rozmowy” na mojej ulubionej grupie facebookowej „Patchwork po polsku” na temat żony farmera. Nieco mnie to zdziwiło, bo grupa mimo różnych odbiegających od głównego tematu wątków typu śluby, komunie, spotkania itd – jednak dotyczy szycia  a nie swatania.  Otóż okazało się, że Żona Farmera to przepiękny quilt który składa się z mnóstwa bloków. Każdy blok jest inny. Uszycie takiego cuda stanowczo jeszcze przekracza moje możliwości ale nadal byłam zaintrygowana: dlaczego Żona Farmera ? I tak „od nitki do kłębka” trafiłam na książkę „The Farmer Wife Sampler Quilt” i nabyłam ją.

contrary wife 3

I pojęłam w czym rzecz… Mianowicie książka napisana przez Laurie Aaron Hird zawiera 111 bloków z opisem ich konstrukcji oraz szablonami, każdy posiada swoją nazwę a części towarzyszy treść listów… Jakich listów? Otóż dawnymi czasy wydawany był bardzo poczytny magazyn „The Farmer Wife” (a może jeszcze jest wydawany?). W styczniu 1992  roku na jego łamach został opublikowany konkurs na najlepsze uzasadnienie odpowiedzi na pytanie: If you had a daughter of marriageable age, would you, in the light of your own experience, want her to marry a farmer? . W wolnym tłumaczeniu: Jeśli miałabyś córkę w wieku zamążpójścia, czy chciałabyś – w świetle własnych doświadczeń – aby wyszła za farmera?

Odpowiedzi nadesłane do magazynu są bardzo ciekawe, polecam lekturę 🙂 Towarzyszą one określonym blokom quiltu.

(Kiedy pokazałam tą książkę mojemu szwagrowi Pawłowi, skwitował to jakoś tak lub podobnie: „czego to ludzie nie wymyślą ” 🙂 )

Ale wracając do szycia – dziewczyny w Polsce zrzeszyły się i szyją przepiękne dzieła – swoje „Żony Farmera”. A ja na razie skromnie, uszyłam poduszkę na bazie bloku „Contrary Wife” – „Przekorna Żona ” :-).

contrary wife 5

 Oczywiście mam w planach cały quilt ale tymczasem zbieram siły i umiejętności.

Ciekawe inne źródła o Żonie:

a tu Żony Dziewczyn:

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.835870376435745&type=1

i zasady zabawy:

Zasady zabawy w szycie Żony Farmera

z patchworkowymi pozdrowieniami!

Olga

4 myśli na temat “Czy chciałabyś aby Twoja córka została żoną farmera?

  1. Moja żonka czeka na dokończnie, jade na urlop pozbieram siły i finiszuje.Mysle,że Twoja poducha jest początkiem przygody z FW , ja też mam na koncie jako strart dwie .Bardzo fajna

  2. Melduję iż 27 bloków posiadam już, czyli moja Żona jeszcze przed trzydziestką – na dzień dzisiejszy jeszcze chodliwy towar, a jak na 1920 rok to raczej stara panna.
    Po przerwie spowodowanej niekończącymi się projektami wróciłam do niej i znowu się świetnie bawię. Życzę również miłej zabawy w żonine bloki 🙂

Skomentuj

