Opublikowany w Patchwork

Kurs pikowania zaawansowanego w Szkole Patchworku


Witajcie!

Chociaż mam bardzo daleko, za rozległą równiną i za rzeką (naprawdę), to jednak ciągle docieram co pewien czas do Szkoły Patchworku Anny Sławińskiej (podobno nie tak często jak co poniektórzy ;-)).

Tym razem naprawdę było warto, bo zapowiadał się bardzo ciekawy kurs pikowania zaawansowanego prowadzony przez Postać znaną m.in. ze swojego bloga, który jest naprawdę bogatym źródłem wiedzy o pikowaniu: Quilt And Smile –  czyli Wiesławę  Pawłowską.

Kurs okazał się równie obfitym w wiedzę co blog, poznałyśmy techniczne tricki, estetyczne wskazówki dotyczące projektowania wzorów pikowania i dopasowywania ich do quiltów, sprytne sposoby na wykorzystanie przeróżnych akcesoriów. Atmosfera była przemiła. O tak sobie siedzą dziewczyny, szyją, rozmawiają, częstują się frykasami:

1aladiesquilting2

No dobra 🙂 to wygląda trochę bardziej współcześnie, na pierwszym zdjęciu: oto ja podczas zmagań (nade mną stoi oficer Wiesia), a na kolejnym Magda walczy z klasycznym pikowaniem :

obrazek1aobrazek2a

W wielkim astronomicznym skrócie : na kurs pójść naprawdę warto. Można się dowiedzieć o: stylach pikowania i jak je dopasowywać do swojego quiltu, o technikach, o narzędziach ułatwiających życie quilterkom a niekoniecznie kosztującym majątek, o tym gdzie warto kupować akcesoria, tkaniny,narzędzia, o rodzajach ocieplin, o rodzajach pikowania i ich wpływie na ostateczny kształt quiltu i o mnóstwie innych rzeczy. W części praktycznej popikowałyśmy sobie „kanapki” przygotowane wcześniej przez Wiesię. Po kursie dostałyśmy dodatkowe, bardzo użyteczne materiały. Wielkie podziękowania dla Wiesi za fantastyczne przeprowadzenie kursu!

Dla tych, którzy jeszcze się nie wybrali albo nie zamierzają się wybrać, część wiedzy warto pobrać z blogu: Quilt And Smile. Ale jednak kontakt bezpośredni to co innego, ja rozwiązałam na tym kursie kilka swoich problemów natury technicznej.

I teraz po skończonej walce z tuniką z Ottrobe Design, której tu jednakowoż nie pokazuję (jakoś tak zaniechałam rozmów na blogu o szyciu ubrań, przynajmniej na pewien czas), zabieram się za kolejną serię poduszek, tym razem wykorzystując nowo nabytą wiedzę o pikowaniu.

Wydaje mi się, że efekt będzie znacznie lepszy niż dotychczas.

Więcej relacji o kursie pikowania na blogu Szkoły Patchworku: Relacja z Kursu z Pikowania Zaawansowanego i Projektowania

i z tą nadzieją kończąc, pozdrawiam !

PS:

AAAA, byłabym zapomniała Wam pokazać.  A to moje nowe logo:

logo

Do pobrania przez Dom w kratkę 🙂

Wydziergałam sobie w Photoshop Elements (legalne oprogramowanie!) z zaużyciem obrazka maszyny do szycia ze strony z darmowymi obrazkami.

Do you like it? 🙂 W planie mam metki z tym logo.

Olga

2 myśli na temat “Kurs pikowania zaawansowanego w Szkole Patchworku

Skomentuj

