Opublikowany w Recenzje książek

Co szyć na sprzedaż – książka Sewing to sell


Zastanawiam się czasem, skąd wzięła się u nas ta szalona moda na szycie, które – miejmy nadzieję – nie przeminie. Wydaje się, ze czynników jest kilka, ale to tylko takie moje dywagacje, a ciekawa jestem Waszego zdania?

Ja myślę, że z chęci robienia czegoś konkretnego własnymi rękami, głęboko zakorzenionej w ludzkiej naturze (w przeciwieństwie do meetingów, maili, arkuszy kalkulacyjnych itp ;-)), z wolności jaką daje ta umiejętność tzn można sobie stworzyć cokolwiek się zapragnie i ze znudzenia i przesycenia masową produkcją.

Tak czy owak dużo osób w Polsce uczy się szycia i jest to naprawdę fajny trend. A od szycia samemu sobie przechodzi się łatwo do myśli o szyciu na sprzedaż. U nas jeszcze nikt nie podjął się napisania książki, która wskazywałaby jasno jakie podjąć kroki w tym celu (czasami przychodzi mi to na myśl, pewnie ktoś nie wyprzedzi zanim napiszę ten bestseller :-)), a tymczasem na rynku amerykańskim, angielskim powstaje mnóstwo takich książek. Kilka już przeczytałam mniej lub bardziej dokładnie a ostatnio nabyłam z ciekawości taką oto książkę: „Sewing to Sell” Virginii Lindsay.

torba5

Książka zawiera wskazówki dla początkujących „biznesmenów”. którzy chcieliby zacząć sprzedawać uszyte przez siebie rzeczy a także zawiera konkretne projekty w liczbie 16 sztuk. Można z nich śmiało skorzystać i uszyć sobie proste acz pożyteczne przedmioty, tudzież podjąć próby ich sprzedania.

Książka jest wg mnie dobra, projekty fajne, jeden z nich przetestowałam aczkolwiek na własne potrzeby i uszyłam torby:

torba2 torba torba4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Torba uszyta z tkaniny dekoracyjnej Moda (to moja nazwa robocza :-)) prosto z Hiszpanii:

(tkanina MODA RETRO dostępna u mnie: Allegro )

torba6

Póki co nie odnoszę szalonych sukcesów w sprzedaży własnoręcznie uszytych rzeczy, lepiej mi idzie rozdawanie 😉 więc torby zaplanowane są na użytek własny ale projekt jest wg mnie fajny i bardzo klarownie opisany.

Poza tym jest 15 kolejnych projektów: m.in. opakowanie na tablet, śniadaniówka, worek (do szkoły? przedszkola?), patchworkowe maty i kocyki, słowem sporo użytecznych rzeczy.

Poza tym szereg porad na temat opakowań rękodzieła, jak robić dobre zdjęcia i wreszcie jak i gdzie sprzedawać.

Wg mnie bardzo pożyteczna pozycja w bibliotece każdej osoby, która myśli o szyciu na sprzedaż .

 

PS. Biorę udział w konkursie na najlepszy szyciowy blog.

Może niekoniecznie myślę o pierwszym miejscu ale są przecież kolejne … 😉

więc proszę o głosy na mój blog:

SBR 700x406

pozdrawiam !

Olga

2 myśli na temat “Co szyć na sprzedaż – książka Sewing to sell

Skomentuj

