Opublikowany w Recenzje książek

Jak sprzedawać rękodzieło cz. 1- krótka recenzja książki „Craft a creative business” autorki Fiony Pullen


Witajcie 🙂

Dzisiaj chcę napisać kilka słów o kolejnej książce anglojęzycznej, której przeczytanie może się bardzo przydać Dziewczynom , które chcą rozwinąć działalność w postaci sprzedaży rękodzieła. Książka ta to „Craft a creative business” Fiony Pullen.

craft a creative business

Za granicą powstaje bardzo dużo takich książek, u nas niestety chyba nie ma ani jednej? Ale sądzę, że to kwestia przyszłości. Ale porzucając dywagacje, przejdę do rzeczy.

Autorka książki – Fiona Pullen – ma duże doświadczenie w sprzedaży własnej twórczości i na bazie tego doświadczenia napisała książkę pełną porad.

Założyła też stronę internetową, serwis: http://www.thesewingdirectory.co.uk/, do którego pełen dostęp wymaga opłat i rejestracji, ale który zawiera mnóstwo szyciowych porad i materiałów.

Jednakże część jest darmowa i dostępna dla wszystkich np darmowe projekty szyciowe: http://www.thesewingdirectory.co.uk/free-projects/.

Wracając do książki, to jest ona bardzo udana i zawiera podstawowe informacje, jak i czy rozwijać własny biznes oparty na rękodziele. A więc na wstępie trochę filozofii w postaci porad dotyczących mentalnego przygotowania się do własnej działalności. Autorka radzi, żeby odpowiedzieć sobie na rózne pytania typu: czy nadaję się do własnej działalności, czemu chcę sprzedawać rękodzieło, jakie cech będzie miał mój „idealny klient”, jakie są moje cele itd. Potem przechodzimy do konkretów a więc mamy rozdział dotyczący tak kluczowych kwestii, jak wycena naszych prac, postawienie sobie celów krótki i długoterminowych, ustalenie planu biznesowego itp.

Wreszcie mając już takie ” mocne przygotowanie” przechodzimy do wystartowania naszej działalności. I tu kiepska wiadomość dla polskich czytelników, możemy pominąć rozdział „legal matters ” bo on nas zwyczajnie nie dotyczy 🙂 Kwestie legalizacji działalności, podatków itd są w Polsce zupełnie inne.

craft a creative bus

Ale kolejne poruszane tematy są już bardzo przydatne : fotografia rękodzieła, budowa marki pod kątem zarówno graficznym jak i ogólnym, prowadzenie własnego bloga i obecność na mediach społecznościowych. Wreszcie sprzedaż off – line, czyli np. wszelakie targi rękodzieła.

Bardzo mocnym punktem książki jest to, że porusza również kwestie techniczne w tematach fotografii albo sprzedaży on-line (czyli blog, printerest, Facebook itd).

A wg mnie jej największą zaletą jest bardzo duża baza linków do różnych źródeł zewznętrznych, które to  listy linków występują po każdym rozdziale i są niezłą kopalnią wiedzy.

M.in w tej książce znalazłam link do darmowych zdjęć retro, które uwielbiam i z których czasami korzystam 🙂

Wadą książki są czasami zbyt długie dywagacja na jakieś, wydawałoby się – oczywiste, kwestie.

Ale ogólnie moim zdaniem jest to dobra książka i każdy Rękodzielnik myślący o własnej działalności dochodowej, znajdzie w niej na pewno coś dla siebie.

Tymczasem ja standardowo zapraszam do siebie po tkaniny 🙂 : kropy

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=42165093

 

 

PS. Jeżeli ktoś jednak podda się w kwestii czytania po angielsku, to może skorzystać z fajnego źródła podobnego typu porad jak w powyższej książce, ale tym razem polsko-języcznego, a mianowicie bloga (który podała i koleżanka Patrycja z Mère et Fille ): http://365odpowiedzi.pl/

 

pozdrawiam !

Olga Z

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s