Opublikowany w Porady szyciowe

Kursy szycia w Warszawie


Witajcie 🙂

Dzisiaj na fali ostatniej mojej wyprawy na kurs szycia bluzy dla dorosłych napiszę trzy słowa o kurach szycia w Warszawie.

Osobiście byłam w trzech różnych miejscach, które organizują kursy szycia i szczęściem każde z nich jest bardzo godne polecenia.

***

szkola

Najbliższa moim upodobaniom jest zdecydowanie Szkoła Patchworkuhttp://www.szkolapatchworku.pl/. Jest to niezwykle klimatyczne miejsce stworzone przez Anię Sławińską, gdzie odbywają się najczęściej sześcio – godzinne kursy o tematyce związanej z szyciem patchworków oraz technikami związanymi z tworzeniem quiltów i art-quiltów. Byłam tam już nie raz i nie raz zapewne będę, bo to miejsce przyciąga atmosferą, poznawanymi tam ludźmi i samymi kursami. Pełna lista kursów, jakie są dostępne w szkole znajduje się tu: http://www.szkolapatchworku.pl/index.php/pelna-lista-kursow, aczkolwiek ciągle rodzą się nowe pomysły i powstają nowe kursy.

Pisałam o moich wyprawach do Szkoły Patchworku w poprzednich postach np. https://lalabaj.wordpress.com/2016/05/19/technika-confetti-absolutny-hit-na-liscie-kursow-szkoly-patchworku/

***


13728408_10209279467371024_586936821_o

Kolejne miejsce na kursowej mapie szycia w Warszawie, w którym byłam a raczej bywałam przez dłuższy czas to Ultramaszynahttp://www.ultramaszyna.com/.

Ultramaszyna prowadzi kursy w Łodzi i w Warszawie, które prowadzone są w trybie weekendowym bądź w tygodniu i trwają około pięć – sześć tygodni. W trakcie takiego kursu można się dowiedzieć naprawdę wiele.   Zależnie od umiejętności można wybrać sobie kurs dla początkujących albo średniozaawansowanych. A jako uzupełnienie albo też zupełnie niezależnie wybrać się na kurs konstrukcji i modelowania odzieży. Ja uczestniczyłam w kursie dla początkujących ale mimo, że szyłam już do tego czasu kilka lat, dowiedziała się sporo ciekawych rzeczy, ponieważ uczyła nas bardzo fachowa i doświadczona krawcowa Iwona, która pokazywała różne sztuczki krawieckie, które poznała w czasie swojej wieloletniej pracy. Słowem, skończyłam kurs niezwykle zadowolona i z poczuciem, że przesunął mnie pod względem wiedzy krawieckiej mocno do przodu. Aktualnie wybieram się powoli, na razie w marzeniach, na kurs dla średniozaawansowanych.

Kursy w Ultramaszyna polecam bardzo! Ogromna dawka wiedzy, przemiła atmosfera, dostęp do forum krawieckiego, do tutoriali szyciowych, gotowe wykroje i tkaniny do użytku uczestników.

***

logo-warszawa-szyje-wide

Jeśli ktoś nie ma możliwości uczestniczenia w takim kursie długofalowym, jakie organizuje Ultramaszyna, polecam bardzo kursy organizowane przez Warszawa szyje.

Z reguły są krótsze – ostatnio uczestniczyłam w kursie szycia bluzy z kapturem dla dorosłych, trwającym 6 godzin, a bardzo treściwe. Są to kursy tematyczne, wiec można wybrać sobie interesujące zagadnienie. Ostatnio pojawił się w ofercie również kurs dłuższy, weekendowy dla średniozaawansowanych: http://www.warszawaszyje.pl/kurs-szycia-dla-srednio-zaawansowanych/.  Nie mając doświadczenia, bowiem w nim nie uczestniczyłam, ale patrząc na listę poruszanych zagadnień, będzie to nieco mniejszy zakres niż średniozaawansowany w Ultramaszyna, ale też i tańszy.

Lista zagadnień jest ciągle rozszerzana, a już teraz jest bardzo bogata: http://www.warszawaszyje.pl/kursy/.  Kursy prowadzone są bardzo profesjonalnie przez wieloletnią krawcową i podobnie jak w przypadku kursów w Ultramaszyna, wychodzi się z nich z gotowym ubraniem. co jest dodatkowo ogromną zaletą dla chcących uzupełnić garderobę 🙂

Niezaprzeczalną zaletą jest, że można na nich kupić fantastyczne magazyny z wykrojami dla dzieci i młodzieży z mojego sklepu:-)) :

http://www.lalabaj.pl/pl/c/Magazyny-z-wykrojami-dla-dzieci/30.

Ponadto prowadzone są ciekawe kursy szycia dla dzieci, a to jest oferta niedostępna w innych miejscach a aktualnie bardzo popularna.

 

IMG_3019_

 

Tak więc jest w czym wybierać w Warszawie i myślę, że naprawdę warto udawać sie na takie kursy nie tylko celem nauki, ale i poznania innych zapaleńców. Ja niewątpliwie jesienią ponownie się wybiorę na któryś z kursów i zdam Wam relację 🙂

z szyciowymi uściskami

Olga

ps. przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl, a co jak skończę kursy dla średniozaawansowanych? póki co, nie znalazłam nigdzie zaawansowanych.

Skomentuj

