Opublikowany w Patchwork

Jesienny motyl – technika confetti (Textil Art)


Witajcie 🙂

Oto moje ostatnie dokonanie „szyciowe” :

dscf8341

Jak już pisałam niegdyś, udało mi się szczęśliwie zauczestniczyć w fantastycznym kursie „szycia techniką confetti” w Szkole Patchworku w Warszawie (http://www.szkolapatchworku.pl/). Oczywiście nie jest możliwe uszycie tą techniką ubrania 😉 ale w dziedzinie tzw Art quiltu daje ona niesamowite możliwości. Zapałałam ogromną potrzebą wytworzenia serii obrazków w stylu niewyraźne tło ale jednak wskazujące jednoznacznie na to, o czym mowa (w przypadku motyla są to kwiaty, widzicie?) + wyraźne malunki zwierząt czy owadów (czy owady to zwierzęta? chyba tak). Będąc na wakacjach w zbyt długotrwałej rozłące z maszyną do szycia , namalowałam więc farbami a raczej tuszami do tkanin Inktense szereg zwierzaków i motyli z myślą o takim właśnie obrazku jak powyższy. Jeden powstał, kolejne czekają na natchnienie.

W tym konkretnym przypadku tło stanowi batik kupiony w Holandii, ale równie dobrze mogłaby to być np. ta zielona tkanina w plamki z poniższego zestawu:

plamki4

I tak też zapewne będzie w przypadku kolejnego „obrazka”.

Na tle usypane są wzory z użyciem takich oto poszatkowanych tkanin:


Potem ostrożne przykrycie tiulem, przyszpilenie, pikowanie. Następnie przyszyte został motyl i wszystko wypikowane w odpowiednie kształty nićmi o różnych kolorach.

Polecam tą zabawę, bo można uzyskać ciekawe efekty. Ja w każdym razie uwielbiam tą technikę. W Szkole Patchworku często są organizowane kursy szycia techniką confetti.

A ja zgromadziłam zapasy obrazków na tkaninach, confetti tkaninowego i hurtowe ilości tiulu więc nie pozostaje mi nic innego jak…

do kolejnego obrazka „confetti” 🙂

Olga

 

6 myśli na temat “Jesienny motyl – technika confetti (Textil Art)

  1. Cudownie Ci to wyszło! Też się przymierzam, do zrobienia jakiegoś obrazka ale nie byłam na kursie i nie znam tajników tej techniki… więc pozostaje mi obserwować innych i improwizować 🙂

    1. chyba nie jest to absolutnie konieczne aby pójść na kurs, zaczęłam się zastanawiać czy nie ma opisu tej techniki w internecie, zapewne jest 🙂 ja znalazłam ostatnio w ksiażce anglo-języcznej. ale fakt, kurs jest super i poznaje sie fajnych ludzi 🙂

  2. Zazdroszczę Ci,że byłaś na takim kursie,Twoja cudowna praca sprawiła,że musiałam spróbować,trochę zaczerpnęłam wiedzy z neta i coś tam po swojemu skleciłam 🙂
    Oczywiście będę próbować dalej 🙂
    Pozdrawiam serdecznie ♥

Skomentuj

