Opublikowany w Lalki, Patchwork

Szycie „Na ludowo”: lalki, wzornictwo, motywy i tkaniny


Witajcie po długiej przerwie 🙂

(albo się pisze albo szyje ;-))

Ja ostatnio szyję i pakuję. Im więcej pakuję, tym więcej narzekam, że nie mam czasu na szycie. Ale jak nie pakuję i mam czas na szycie, to narzekam, że nikt nic nie kupuje 🙂

Ale przejdźmy do rzeczy… Ostatnio Stowarzyszenie Poslkiego Patchworku zaprosiło Dziewczyny Patchworkowe na spotkanie, na którym będziemy radzić o szyciu patchworków „na ludowo”. (Więcej poczytacie tu:  http://polskipatchwork.pl/index.php/2017/01/17/folko-patchworkowa-burza-mozgow/)

Bardzo się ucieszyłam, bo uwielbiam taką tematykę. Jeśli zobaczę gdzieś tkaniny o ludowych motywach (za wyjątkiem przesławnego „Łowicza”) to toczę walkę i albo w wyniku przegranej staję sie ich posiadaczem albo w wyniku wygranej, nie trafiają do mnie ale śnią mi się po nocach…

Więc trochę relacji foto, aby było wiadomo, o czym piszę:

(tkaniny dostępne w moim sklepie www.lalabaj.pl)

Pod choinkę dostałam zestawik (musiałam napotkanemu św. Mikołajowi długo tłumaczyć włącznie z podaniem linków, jak go namierzyć), z którego powstają lale Tildy w stylu ludowym:

lowiczanka4 lowiczanka3 lowiczanka1

Czasami zbacza mnie w kierunku nieco rosyjskim :

 

Wracając do ulubionego tematu tzw „szmatek”, ostatnio trend subtelnie ludowy pojawia sie w najnowszych kolekcjach holenderskich dzianin:

(Dostępne TU  )

Ostatnio w czasie moich internetowych wędrówek „szlakiem tkanin” natrafiłam na markę Spark of Happiness: http://www.asparkofhappiness.nl/.

Jest to marka holenderska, ale produkuje tkaniny i akcesoria z wzorami ludowymi i z zaskoczeniem znalazłam na ich stronie najnowszą kolekcję „Zalipie”…. Oczywiście natychmiast napisałam maila, czy dobrze rozumuję, że inspiracją kolekcji jest nasze polskie Zalipie. Na co odpowiedziano mi bardzo miło , że owszem i dostałam dwa zdjęcia „dowodowe” 🙂

 

Chyba będę powoli kończyć, bo sama miarkuję, że się rozpędziłam….

Ale obawiam się, że to nie wszystko co mam do powiedzenia w tematyce „ludowej „, bo poczyniłam w Karpaczu ostatnimi dniami całą serię zdjęć 🙂

więc do rychłego usłyszenia/zobaczenia/poczytania?

Olga

 

 

4 myśli na temat “Szycie „Na ludowo”: lalki, wzornictwo, motywy i tkaniny

  1. Uważam, że tematyka nowego konkursu daje ewentualnym uczestnikom duże pole do popisu i kreatywności.
    Mnie samej udało się popełnić dwie lale w strojach ludowych ale pozostały po nich tylko fotografie gdyż wyemigrowały – jedna na Słowację, a druga do Grecji (zdjęcia są na moim fb
    profilu)
    Zdecydowanie lubię „darcie pierza” więc będę na czwartkowym spotkaniu.
    Córka moich przyjaciół wyszła za mąż za Holendra, którego rodzice tworzą scenki rodzajowe z przeszłości. Wygląda to mniej więcej tak jak ten miniaturowy domek z Zalipia tylko dotyczy dawnej Holandii i tego jak pracowali dawni rzemieślnicy np. szewcy, stolarze, bednarze. Jak wyglądała praca kobiet w domu, jakie stroje nosili ludzie.
    Tworzeniem budowli zajmuje się teść Ewy, a teściowa tworzy postacie ludzi i je ubiera.
    To co robią cieszy się uznaniem, mieli wiele wystaw w Holandii i poza jej granicami.

  2. Chyba nic na ludowo nie szyłam jeszcze, ale od jakiegoś czasu nie daje mi spokoju pewien projekt. Tak mam, coś pod czaszką brzęczy i nie daje spokoju aż nie popełnię.
    Te lale świetne są, ale poza moim zasięgiem – nie popełnię.
    Namierzałam się na tkaninę u Ciebie dostatecznie długo, by mała czas się „rozejść” . Te kolorowe kwiaty na czarnym tle. Moje mocne postanowienie poprawy co do kupna tkanin, a raczej nie kupowania nieco osłabło. Mam ich dużo, choć nie za dużo 😉

Skomentuj

