Opublikowany w Inne

Art Quilt Żar – Ptak


 

„Widno wokół jak w południe:To Żar-ptaki świecą cudnie.Lecą, krzyczą dziwnym głosem,
 Przywabione smacznym prosem.
Leżąc obok pod korytem,Wania śledzi je z zachwytem.
 
Patrzy, dłoń zanurza w trawie
I tak sam do siebie prawi:
„Czekaj, ty diabelska siło!Ileż was tu się zjawiło?Pięć dziesiątek to niemało —
 
Gdyby wszystkie się złapało,To bym pięknie się obłowił!Strach pomyśleć człowiekowi!Nóżki światłem lśnią czerwonym;
Istny cud to ich ogony.Kury taki
ch nie miewają,A blask jaki rozsiewają — 
 Jak ojcowski piec, gdy płonie!”

Piotr P. JERSZOW

KONIK GARBUSEK

 

Witajcie 🙂

Skończyłam Art Quilt „Żar – ptak” inspirowany przepiękną bajką „Konik Garbusek”. Bajkę czytałam w dzieciństwie, a do tej pory mam ilustracje z tej bajki przed oczami i nawet pamiętam jej fragmenty 🙂 Więc łatwo było mi wyszukać w internecie to źródło: https://pl.scribd.com/document/151474145/P-P-Jerszow-Konik-Garbusek.

No ale miało być o szyciu 🙂

Żar – ptak się spodobał, co niezmiernie mnie cieszy i obiecałam napisać kilka słów o jego powstaniu.

Bardzo dużo wiedzy jak się bawić w szycie takich obrazków zaczerpnęłam z kursów Szkoły Patchworku, w zasadzie z trzech: confetti, kursu na którym swoją technikę ujawiniała nam Ula Buczkowska (http://www.buktole.com/) i kursu Marzenny Lew o szyciu Art Quiltów (http://patchworkowo-kiboko.blogspot.com/).

Confetti jest techniką , którą bardzo polubiłam używać do tworzenia tła Art Quiltów. Ostatnio coraz częściej tło stanowi u mnie obrazek robiony techniką confetti a na tym tle osadzam coś „wyraźniejszego” 😉 co maluję na tkaninie albo tak, jak w przypadku Żar-ptaka wyszywam innymi technikami, które dają bardziej szczegółowy i wyraźny efekt.

Niestety nie mam żadnego zdjęcia samego tła. Więc nie pokażę. Samą technikę można poznać w Szkole Patchworku (http://www.szkolapatchworku.pl/).  ALbo doczytać w internecie, na czym polega. W każdym razie trzeba się nieźle naszatkować tkanin 🙂 (świetne do wykorzystania w tym celu są niepotrzebne ścinki!).

Kiedy już miałam gotowe tło, zabrałam sie za samego ptaka. Narysowałam go sobie na tkaninie, na której zamierzałam go umieścić (a potem już gotowego doszyć do tła) oraz na kartce papieru widocznym mazakiem, żeby łatwo było kopiować na flizelinę dwustronnie – przylepną jego fragmenty.

Ja nie kopiowałam kolejnych ptaków tylko rysowałam patrzać na obrazek z internetu., ale można też kopiować.  Nie będę się rozpisywać o samej technice, można nauczyć się jej na kursach Marzenny Lew albo podobnej na kursach Uli Buczkowskiej. Ostatecznie można też stworzyć swoją. Generalna zasada jest taka, że nanosimy fragmenty danego „obiektu” (w moim przypadku ptak) za pomocą kawałków tkanin na flizelinę dwustronnie przylepną i potem naklejamy je na tkaninę bazową , na której tą metodą powstaje ostateczny obrazek.

Na koniec cały obrazek (czyli u mnie ptak) przenosi się na tło i pikuje na maszynie do szycia. Oto etapy:

Oczywiście cała ta zabawa jest dla osób, które potrafią już pikować i wiedzą jak i czym i z użyciem czego itp itd 🙂

Więc łatwo nie jest, kilka kursów trzeba zaliczyć albo doszkolić się samemu z Art Quiltów.

W Polsce nie jest to łatwe o tyle, że nie ma żadnych książek, żadnych magazynów, dosłownie ziemia niezaorana albo tabula rasa. Albo nawet pustynia Gobi. Co iinego w Stanach, Albo Anglii , Albo nawet Holandii, albo nawet w Czechach 🙂

Słowem , w języku polskim zostają Wam tylko kursy.

Napiszę jeszcze o jednej sprawie… Jak to się czasem trzeba namęczyć 😉

Popatrzcie na tego ptaka poniżej:

Nie wydaje Wam się, że coś nie gra? W każdym razie mi się tak wydało. Miałam już praktycznie skończony ten obrazek, kiedy doszłam do wniosku że skrzydła zrobione nota bene z batiku, kompletnie i rażąco odbijają się od tła i po prostu nie pasują. Trochę się nagłowiłam ale w końcu przykryłam je czerwonym tiulem i pomogło 🙂

no to kończę chyba… miało być kilka słów, tak? no cóż, znowu nie wyszło 😉

uściski krawieckie czy raczej art-quiltowe tym razem

aaaa, byłabym zapomniała!

poproszę o głosy: http://szyciowyblogroku.pl/zgloszenie/lalabaj-pracownia-tkanin/

Nie zapomnijcie potwierdzić maila ! 🙂

Olga

2 myśli na temat “Art Quilt Żar – Ptak

Skomentuj

