Opublikowany w Patchwork

Szycie art – quiltów z Gillian Travis


Witajcie Dziewczyny 🙂

Ostatnio miałam przyjemnośc uczestniczyć w naprawdę fantastycznym wydarzeniu! Mianowicie Stowarzyszenie Polskiego Patchworku (http://polskipatchwork.pl/) zorganizowało (w osobie głównie Lenki, jak sądzę 🙂  ) kurs technik art-quiltowych z Gillian Travis. Gillian Travis to artysta „tekstylny” (rany, jak to określi po polsku?: textile art) i nauczyciel. Jej prace można podziwiać tu: http://gilliantravis.co.uk/.

Indian Ladies by Gillian Travis

My miałyśmy możliwość zobaczyć je na kursie na żywo, ponieważ przyjechała z całą walizką quiltów !.

Oczywiście nie mogłam sie oprzeć głębokiej potrzebie porobienia zdjeć całych quiltów i detali, więc podzielę się z Wami garścią z nich. Dla mnie zdecydowanie „top one” jest powyższy quilt „Indian ladies”. Gillian widocznie uznała podobnie, bo można u niej kupić mini – zestawy pomocnicze do tworzenia swoich mini-quiltów „Indian ladies”. Odpuściłam sobie bo na takie „skróty” nie chodzę 😉

Oto poniżej kilka detali z quiltów Gillian. Oglądałam je nieomalże pod lupą bo poczułam silną i przemożną potrzebę swteorzenia obrazka, art-quiltu w podobnej kolorystyce jak Indian Ladies i przynajmniej z kilkoma elementami zbliżonymi (złote nici! kolory! tkanina na szaty jednej z lady!).

Detale z art-quiltów Gillian Travis

Słowem, znowu było tak, że uczenie się technik było tylko pretekstem, żeby nasiąknąć atmosferą i Sztuką przez duże S.

Mimo tego, że czystą i nieskażoną radość sprawiało mi rozmawianie z Dziewczynami na kursie, które mają podobną obsesję, więc cieżko było skupić się na celu 😉 (pozdrawiam Dziewczyny!) udało się jednak poznać ciekawą technikę, którą zaczęłyśmy wytwarzać rynek Starego Miasta w Warszawie. Mój ciągle jeszcze w stanie embrionalnym:

Pierwociny mojego dzieła obsolutnego „Rynek Starego Miasta w Warszawie” 😉

 Udało się również zakupić świetną małą książeczkę Gillian z opisem innej techniki „aplikacji odwróceonej” i zdobyć autograf 🙂  (Następnie zamęczłąma opowieściami o tym kursie i próbą pokazywania książki uczestników rodzinnej komunii mojego siostrzeńca, ale powiedzmy – nie wszyscy są „zakręceni” na tym punkcie 🙂 )

Książka Gillian Travis „Interchange Applique”

Udało się zrobić kilka zdjęć quiltów Gillian (no dobra, kilkadziesiat :-). Udało się pogadać z Dziewczynami, obejrzeć Pragę Północ, pokleić domki, powymieniać tkaninami z Agą, słowem było świetnie!

Należą się mega podziękowania Organizatorkom i cóż mogę rzec … pragnę więcej takich zdarzeń!

Prace Gillian – Travis

serdeczne pozdrowienia i jak pisze Gillian: „Happy Stitching!”

Olga

Jedna myśl na temat “Szycie art – quiltów z Gillian Travis

Skomentuj

