Opublikowany w Inne

Detale krawieckie – jak je poznać?


Dzisiaj nieco o detalach krawieckich. Tak mnie natchnęło, bowiem kupilam super książkę, doprawdy jestem nią zachwycona!

Ale zanim o książce , pokażę moje poduszki – indyjskie słonie. Przecież główną funkcją każdego bloga jest chwalenie się, prawda? A słonie wbrew pozorom, też były elementem , na którym trochę poległam na detalach krawieckich, o czym zaraz:

(sorry,była przerwa: obiad, chwasty, konie dla syna… a teraz jestem na koniach dla syna, cudny widok, przestrzeń, lasy pola łąki, konie.. Gawot… o czym to ja miałam.. ;-))

Wracajmy do detali krawieckich.

Wiele osób teraz szyje, co cieszy mnie i mi podobnych z przyczyn, których łatwo się domyśleć 😉 Ale niewiele osób potrafi szyć naprawdę, tzn jak taka prawdziwa krawcowa z dawien dawna. I karczki, i kieszenie (100 rodzajów), i falbany i godety i fałdy i kontrafaldy… ileż tego jest. Nawet nie wiedziałam ile, dopóki nie zaopatrzyłam się w kilka książek. Z kilka lat temy wszyscy naraz chcieli kupić „Szycie to takie łatwe” wydawnictwa Burdy. Świetna książka o jakże przewrotnym tytule. Udało mi się ją nabyć, życie stało się pozornie łatwiejsze, w rzeczywistości zaś odkryłam że „wiem że nic nie wiem” niczym starożytny filozof 😉

A teraz ponownie mnie natchnęło i nabyłam sobie taką oto biblię:

W sumie książka w sam raz do poduszki , gdyby nie waga 🙂 No cóż, znam takiego, który się przyznał, że do poduszki czytał księgę pierwiastków :-))

A tak serio, to ja osobiście wyciągam tego białego kruka, kiedy dochodzi właśnie do potrzeby uszycia jakiegoś detalu. Książka jest super. Zawiera opisy chyba dosłownie wszystkiego co można sobie wyobrazić : różne rodzaje kieszeni, obszyć, lamówek, wykończeń dekoltu, rękawów, fałd właśnie, plisowania, wreszcie pikowania, ozdobnego marszczenia tkaniny itd itp. A wreszcie na końcu mamy opis szycia kilku ciekawych projektów.

Każdy ten detal krawiecki jest opisany na stronę lub dwie i bardzo dokładnie zilustrowany. Naprawdę świetna pozycja ale dla… anglojęzycznych. Aczkolwiek same zdjęcia są też wiele mówiące.

Po książkę pierwszy raz siegnęłam właśnie przy poduszkach. O ile pikowanie nie jest mi obce i szyjac je poćwiczyłam sobie różne style: lot trzmiela, kamienie, pióra i inne, to obszycie ich takimi własnie wykończeniami czyli wypustką z grubym skręcanym sznurkiem i frędzlami sprawiło mi już pewien problem. Mianowicie przy rogach i przy łączeniu. w książce znalazłam opisy, które mnie naprowadziły na rozwiązania.

W każdym bądź razie polecam tą pozycję!  „The sewing book”. Możecie kupić na Amazonie albo Ebayu.

Oprócz przebijania się przez opisy można też przejść od razu do ćwiczeń na żywo . Tudzież poznania tajników od osób doświadczonych i umiejętnych. Ale niełatwo o takie. Szkół i kursów co prawda wiele, ale jak odróznić te, na których poznamy rzetelną wiedzę? Ja osobiście w kwestii detali głosuję za Ultramaszynąi panią Jolantą Wójcik. Jeśli a. kogoś nie stać na kurs, b . nie ma czasu, c. nie chce mu się, to pozostaje przyjrzeć się tej rzetelnej wiedzy na nowej grupie Fb, gdzie pani Jolanta pokazuje jak wykonać różne rzeczy, projekty, tudzież detale właśnie: https://www.facebook.com/groups/551778488545111/?fref=ts.

Przebijcie sie cierpliwie przez posty typu: co dzisiaj uszyłam (niektórzy są nie do zdarcia ;-)) i dotrzecie do krystalicznych źródeł wiedzy .

A jeśli możecie to hmm, może sie spotkamy na jakimś jesiennym kursie w Ultramaszyna szycia detali, chociaż nie jestem pewna bo trochę odpływam… w kierunku koni 😉

uściski krawieckie

Olga

 

2 myśli na temat “Detale krawieckie – jak je poznać?

  1. Piękne te poduszki 🙂 Takie książki to prawdziwy skarb, ale bardzo często posiłkuję się Pinterestem przy bardziej skomplikowanych rzeczach, no…. i też trzeba wyszukać po angielsku. Szczególnie rosyjskie tutoriale są nieocenione

Skomentuj

