Opublikowany w Patchwork

Quilt „Srebrnogrzywy”


„Konie rżały i chrapały,
Szmaragdowe oczy miały.
Zakręcony w drobne sploty

Spływał falą ogon złoty,
Ich kopyta diamentowe,
A perłami lśnią podkowy.Piękne konie —
co tu gadać
Car powinien ich dosiadać! ”

P.P.Jerszow „Konik Garbusek”

I oto jest! 🙂 Powstała druga część tryptyku. Pamiętacie jeszcze część pierwszą?  : https://lalabaj.wordpress.com/2017/03/22/art-quilt-zar-ptak/

Łatwo się domyśleć, jaki jest plan na część trzecią i ostatnią, już dojrzewa w mojej głowie. Od 2 tygodni dojrzewa, a pewnie zanim zacznę szyć, upłynie jeszcze sporo czasu, bo w międzyczasie mam w planie projekt, w trakcie którego przetestuję złote, miedziane, srebrne nici Madeira.

Podczas realizacji „Srebrnogrzywego” też używałam nici Madeira. To nici jedwabne do haftu a kolorystyka jest przebogata , więc zaopatrzyłam siebie (a przy okazji sklep 🙂 we wszystkie kolory jakie zdały mi się potrzebne.

Przyznam jednak, że przeżyłam kryzys podczas pikowania tymi nićmi, bo nieco mi się rwały, są dość delikatne. Nie chciałam się łatwo poddać, bo mają niesamowity połysk i pięknie wyglądają. Na ratunek przyszła mi sama Mistrzyni pikowania Joanna Soloch (zajrzyjcie koniecznie: Quiltare fa sognare ), dziękuję Joanna ! :-). I w dyskusji o niciach napisała, że na dolnym bębenku powinny być zwykłe nici , a górną nić trzeba poluzować. To zadziałało! Nici się rwały ale już o wiele rzadziej  i w kolejnej rozmowie z inną specjalistką zostało orzeczone, że powinnam wolniej pikować.

Wobec tego mam w planie stanowczo konktynuować przygodę z nićmi Madeira bo ich wygląd jest niesamowity a ostatnio coraz bardziej interesuje mnie nie tylko quilt jako obrazek ale i jego faktura, struktura.

Tymi słowy kończę na dzisiaj.

Pamiętajcie, że zbliża się ciekawe wydarzenie 🙂 Wystawa patchworkowa Orient na warszawskiej Pradze:

https://www.facebook.com/events/1888379601179969/?fref=ts

 

Uściski !

Olga

 

Skomentuj

